O blogu a jeho autorovi

Tento blog vznikl jako určitý virtuální doplněk knihy Jak účinně oslovit média, kterou jsem vydal koncem roku 2011 v nakladatelství CPress. Najdete zde články věnované tematice media relations – tedy vztahům s médii. Tyto webové stránky nemají komerční zaměření a nejsou špatně maskovanou reklamou na nějakou PR agenturu.

Mým cílem není hodnotit, kritizovat nebo soudit současnou praxi, ale postupně shromáždit na jednom místě co nejvíce informací z různých zdrojů, a přispět tím ke kultivaci vztahu mezi novináři a PR profesionály. Na tematiku pohlížím očima novináře, jímž jsem více než deset let. Pracoval jsem pět let jako politický reportér, editor a šéf názorové rubriky v tištěném deníku, od roku 2006 jsem redaktorem zpravodajské agentury.

Problematiku media relations zkoumám i v teoretické rovině. Vystudoval jsem na univerzitách v Olomouci, Zlíně a Bratislavě žurnalistiku, marketingovou komunikaci a masmediální studia. Vydal jsem recenzovanou monografii Public relations a zpravodajství. V Akademii ČTK vedu kurz krizové komunikace. Na Masarykově univerzitě externě předávám základní novinářské dovednosti adeptům žurnalistiky. Příležitostně přednáším i jinde.

Tento blog je odrazem mého odborného zájmu i praktické zkušenosti a zároveň jakousi reflexí postavení novináře, který denně čelí více či méně duchaplné a důmyslné komunikační aktivitě tiskových mluvčích a PR agentur. Budu rád, když na těchto stránkách najdete nějaký užitečný tip nebo zajímavý poznatek.

A – abych nezapomněl – jmenuji se Jan Tomandl (tomandl.jan@email.cz)

 

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s