Krizová komunikace s rukama v kapsách?

okd

V krizové komunikaci často hrají roli detaily. Zdánlivé drobnosti ve způsobu prezentace informací, v postoji, v tónu řeči – to vše má své psychologické aspekty, všechno nějak působí na publikum. Typický příklad detailu, který negativně ovlivňuje celkový dojem z komunikace, jsem našel v dnešních Událostech ČT. Reportáž informovala o propouštění horníků v OKD. Mluvčí podniku plného nespokonených odborářů dokázal o situaci mluvit na kameru až příliš klidně a bohorovně – s rukama v kapsách… Ležérní lhostejnost přitom jistě není tím správným dojmem, který má zástupce organizace v krizi vyvolávat. Žádoucí je naopak snaha o pochopení protistrany, empatie, snaha o řešení problému, případně – v závislosti na strategii – jasné, čitelné vyvrácení kritiky. Ani jedno, ani druhé nelze před kamerou vyjádřit s rukama v kapsách. A to ani v sebevětším mrazu…

Odkaz na reportáž.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s