Kurz krizové komunikace

Žádná organizace na světě není imunní vůči krizovým situacím. Čas od času je nutné odvracet útok konkurence, vysvětlovat kontroverzní krok, objasňovat nepřesnosti v médiích nebo řešit havárii ve výrobním provozu. Informace se dnes šíří rychleji než kdykoliv dříve, během několika minut se tak akademie-ctk-logomůže rozhořet „mediální požár“, který ohrožuje zájmy či samotnou existenci organizace. Ne každá krize ale musí skončit katastrofou. Záleží na kvalitě manažerských rozhodnutí a schopnosti tlumočit je médiím a veřejnosti.

Právě komunikační dovednosti a strategie v krizi jsou tématem kurzu, který vypsala Akademie ČTK a který vede autor tohoto blogu. První květnový termín byl plně obsazený, poté se uskutečnily další dva celodenní bloky. Kurzem postupně prošli například pracovníci  ministerstev, úřadů s celostátní i regionální působností, významných průmyslových podniků, velkých PR agentur i menších firem. Počtvrté se kurz uskuteční 25. listopadu, opět v pražském sídle akademie v Opletalově ulici. Podrobnosti a přihlášky najdetete na webu akademie.

Obsah kurzu

Kurz odhaluje základní principy krizí a vysvětluje, jak podobné situace v činnosti organizací všeho druhu vnímají novináři, co v podobných situacích očekávají od tiskových mluvčích, jaké jsou jejich pracovní postupy a jak je využít ve prospěch organizace. Kurz klade zvláštní důraz na význam internetu, který některé krize podněcuje a rozdmýchává, ale který je zároveň unikátním kanálem pro krizovou komunikaci. Cílem kurzu je osvětlit celou problematiku nikoliv prostřednictvím suchopárných definic, ale na příkladech z české i zahraniční praxe.

Komu je kurz určen

Tiskovým mluvčím, PR profesionálům, manažerům a dalším pracovníkům, kteří přicházejí do styku s médii. Kurz pomůže zejména těm zájemcům, kteří nemají vlastní novinářskou zkušenost, ale i těm, kteří si chtějí rozšířit obzory o nové informace a poznatky. Lektor je zastáncem etické a transparentní strategie krizové komunikace.

Program kurzu

  • Příčiny krizí, fáze krizové komunikace
  • Hledání potenciálních zdrojů krizových situací
  • Příprava na krizi, krizový tým, krizový scénář
  • Novinářské postupy v krizové situaci
  • Důležitost rychlé, ale zároveň promyšlené reakce
  • Význam a využití internetu a sociálních sítí
  • Jak se chovat a co říkat v rámci krizové komunikace
  • Nejčastější chyby
  • Etická dimenze krizové komunikace
  • Jak reagovat na nepřesnosti a nepravdy v médiích
  • Případové studie a příklady z české i zahraniční praxe
  • Praktická cvičení

Lektor

PhDr. Jan Tomandl je novinář a odborník na vztahy s médii. Sedm let pracuje v ČTK, věnuje se zejména kauzám u Ústavního soudu a Nejvyššího soudu. Předtím byl například redaktorem a editorem deníku Rovnost, vedl jeho názorovou rubriku. Vystudoval žurnalistiku a marketingovou komunikaci, složil rigorózní zkoušku z masmediálních studií. Odborně se věnuje vztahům s médii, reklamě a zpravodajským principům. Publikoval praktickou příručku Jak účinně oslovit média a monografii Public relations a zpravodajství.

Reklamy
Označeno tagem , ,

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s